Veelgestelde vragen

Hoe werkt de nieuwe logotool?

Wij maken het onze klanten graag zo makkelijk mogelijk! Door onze unieke tool kunt u bij ons direct uw online proefdruk bekijken en hoeft u geen dagen meer te wachten op drukproef per mail. Middels onze tool kunt u uw logo uploaden

op het door ons aangegeven opdrukgebied. Uiteraard heeft ieder product nog meer opdrukgebieden en heeft u ook de mogelijkheid tekst of een foto te laten drukken op uw artikel of relatiegeschenk. Wilt u uw logo, tekst of afbeelding op een andere plek laten drukken dan op het door ons aangegeven opdrukgebied is dit uiteraard mogelijk. In dat geval ontvangt u ook per email binnen een of twee uur uw drukproef.

Kan ik de producten laten drukken in mijn eigen PMS-kleuren?

U kunt veel artikelen bij ons in uw eigen PMS- kleuren laten bedrukken. Eenheid: uw bedrukte relatiegeschenken en kleuren zijn exact gelijk aan uw huisstijl en logo!

PMS staat voor Pantone Matching System. PMS zijn coderingen die wereldwijd zijn afgesproken tussen alle partijen in het ontwerp- en productieproces (bijvoorbeeld ontwerpers, textielleveranciers en drukkers). Het woord 'matching' ('overeenkomen, samenvallen') geeft aan dat het reproduceren van een bepaalde kleur een belangrijke doelstelling is; dit is geen vanzelfsprekendheid in ontwerp- en productieomgevingen.

Bekijk de PMS kaart.

In welk bestand moet ik mijn logo, afbeelding of tekst aanleveren?

Een gevectoriseerd EPS of AI bestand.

Kan ik mijn logo of tekst ook aanleveren in JPG- of PNG-bestand?

U kunt uw JPG of PNG wel uploaden in de logotool zodat u het online bestelproces kan afronden en een beeldimpressie te hebben van uw eindresultaat. Voor het daadwerkelijk drukken is een JPG- of PNG-bestand helaas niet bruikbaar. Dit is een afbeelding die opgebouwd is uit pixels (‘puntjes’). Al lijkt het misschien een mooi scherp bestand, bij ‘inzoomen’ wordt het plaatje op een gegeven moment niet scherp en onze drukmachines herkennen een pixel afbeelding niet. 

Kan ik mijn JPG-bestand omzetten naar EPS?

Het bestand kan niet makkelijk van JPG naar EPS worden omgezet door deze op te slaan als EPS bestand. In dit geval wordt het een EPS-bestand met ingesloten JPG-afbeelding. Het wordt geen lijnbestand, maar blijft een onscherp pixelplaatje.

Ik wil mijn tekst laten bedrukken in een bepaald lettertype, wat dien ik hier voor te doen?

Om ervoor te zorgen dat lettertypes zo goed mogelijk gedrukt worden adviseren wij altijd de lettertypes in te stellen als 'Outline'. Wij vragen Apple / Mac gebruikers ook het font mee te sturen, zodat wij uw bedrukking zo correct mogelijk kunnen produceren.

Hoe kan ik er voor zorgen dat alle kleuren uit mijn logo of afbeelding mooi worden gedrukt?

In verband met de toleranties van het materiaal, adviseren wij een overfill van 0,5 mm op plaatsen waar de kleuren elkaar raken. Hiermee voorkomt u dat er ‘gaten’ tussen de kleuren vallen.

Welke programma’s kunnen worden gebruikt?

  1. Adobe Illustrator
  2. Photoshop
  3. Quark Xpress
  4. InDesign

Welke druktechnische feiten zijn belangrijk voor u uw bestelling plaatst?

  1. Drukkleuren kunnen licht afwijken door de (ondergrond)kleur van het product (een blauw logo kan er anders uitzien op een gele tas dan op een witte).
  2. Maak bij het bepalen van een drukkleur gebruik van de Pantone-waaier met de Coated (C) Pantone kleuren !
  3. Bij zeefdruk op grovere textielsoorten is de dekking van de kleur niet 100%. Transfer heeft hier de voorkeur.
  4. Ronde producten hebben een beperkt drukoppervlak, hetgeen tot een vervorming in het logo kan resulteren.
  5. Sommige tassen kunnen (vanwege de naad) niet goed bedrukt worden, borduren of transfer is een goed alternatief. Raadpleeg bij twijfel onze professionele salesteam
  6. Wij gaan er vanuit dat al het aangeleverde artwork vrij is van alle rechten (copyrights), dus gebruikt kan worden zoals de bestanden zijn aangeleverd.
  7. Bestanden bij voorkeur aanleveren in genoemde bestandformaten (vector EPS, AI of PDF bestand). Het aanleveren in andere bestanden kan de levertijd vertragen.

Middels welke drukmethoden drukken jullie de artikelen uit de shops?

De drukmethoden die we toepassen is afhankelijk van het materiaal van het betreffende product. Sommigen artikelen zijn op meerdere wijze te bedrukken, dit wordt in dat geval aangegeven.

Hebben jullie ook  artikelen die niet op de webshops worden aangeboden?

Als specialist in bedrukte artikelen bieden wij een zeer breed assortiment aan

middels onze 50 online webshops. Door ons brede netwerk kunt u ten alle tijden een aanvraag van een bepaald gewenst product doen, wellicht kunnen wij het gewenste artikel alsnog leveren. Wij zijn telefonisch goed bereikbaar of u kunt onze specialisten mailen;

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Mocht u uw wijziging kort na uw bestelling doorgeven is het wellicht nog mogelijk uw bestelling te wijzigen. Neem dan ook zo spoedig mogelijk op met directcontact@promopost.nl. Om uw wijziging sneller in behandeling te kunnen nemen verzoeken wij u een factuurnummer en de naam van u of uw organisatie te vermelden. Vermeld ook de gewenste wijziging. Zodra uw bestelling reeds wordt geproduceerd kunt u uw bestelling niet langer wijzigen en bent u verplicht de bestelling af te nemen.

Kan ik op vaste tijden of data bedrukte artikelen afnemen?

Indien gewenst kunnen wij u een leveringscontract aanbieden waar u van de gewenste artikelen met logo een vaste leverdatum of leverperiode kan aangeven. Het voordeel hiervan is dat u niet steeds onze online webshops dient te bezoeken om te bestellen en u ontvangt een scherpe prijsofferte. Heeft u interesse? Mail dan met of bel ons!

Kunnen jullie artikelen ook met spoed worden geleverd?

Dit is veelal mogelijk. Voor de meeste snelle afhandeling adviseren wij u om telefonisch contact op te nemen of te mailen met 

Wat zijn jullie bankgegevens?

NL 56 ABNA 0596 1925 92
BIC: ABNANL2A

Welke betaalopties zijn er mogelijk voor het bestellen van artikelen?

iDeal, diverse creditcards, Paypal en Bankcontact. Bij hoge uitzondering en tegen een extra vergoeding is betalen onder rembours ook mogelijk. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op. 

Accepteren jullie Paypal?

Ja, wij accepteren Paypal

Op het moment dat u de bestelling via onze bestel-configurator heeft afgerond kunt u kiezen tussen Offerte aanvragen of Direct betalen. Hier kiest u voor Direct betalen, u vult u gegevens in en kiest vervolgens PayPal als betalingsmiddel. Hierna doorloopt u de stappen via de PayPal betalingsmodule.

Wanneer u de betaling afgerond heeft krijgt u een bevestiging van uw betaling en wordt uw opdracht in behandeling genomen.

Wat is de betalingstermijn voor een bestelling?

Tenzij anders afgesproken starten wij de productie na ontvangst betaling.

Hoe moet ik bestellen?

Ons eenvoudige bestelproces helpt u stap voor stap bij het bestellen. Mocht u hulp nodig hebben en of advies willen betreft uw product- of ontwerpkeuze staan onze specialisten direct voor u klaar!

Hoe kan ik een klacht indienen

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Promopost.nl
E-mail: directcontact@promopost.nl
Telefoon: 072-7600866
Adres: Boedijnhof 36
Woonplaats: 1628 SB Hoorn
BTW: NL856422794B01
KVK: 66163870
Rekeningnummer: NL 56 ABNA 0596 1925 92

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar (naam webshop) bij is  aangesloten.  Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Naar welk emailadres kan ik mijn klacht of idee mailen?

Promopost staat open voor suggesties of opmerkingen van klanten om onze service, bedrijf of assortiment te verbeteren.  Wij gaan zorgvuldig om met uw suggestie of klacht en reageren zo spoedig mogelijk. Mail uw klacht of suggestie naar of bel! Of

Hebben jullie een privacyverklaring?

Lees de Privacy policy

Kan ik hier veilig betalen?

Door gebruik te maken van betrouwbare en herkenbare betaalopties zoals iDEAL en PayPal bieden wij u een manier om veilig te betalen. U kunt het factuurbedrag ook veilig per bank naar ons overboeken. Op deze wijze heeft u altijd zicht op de afhandeling van uw betaling.

Hoe kan ik een retour aanvragen?

Indien u producten heeft afgenomen welke gepersonaliseerd zijn doormiddel van uw tekst of logo, is retourneren helaas niet mogelijk.

Indien dit niet het geval is heeft u een afkoelingsperiode van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van ontvangst van het product. Het product kan alleen ongebruikt en,  indien mogelijk, in originele verpakking geretourneerd worden. Voor het retourneren van de bestelling zijn de retourkosten voor uw rekening. Wij zullen het bedrag binnen 14 dagen crediteren.Indien gewenst vult u hier het retourformulier in.

Crediteren informatie: De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

Wat zijn de algemene voorwaarden?

Lees de algemene voorwaarden

Op welke dagen wordt de geplaatste bestelling afgeleverd?

Al onze bestellingen worden geleverd op werkdagen tussen 07.00-19.00 uur.

Wat zijn de verzendkosten per geplaatste bestelling?

Wij hanteren een ALL-IN prijsformule voor leveringen in Nederland, België en Luxemburg. Bij ons worden dus geen extra kosten in rekening gebracht.

Kan ik online mijn bestelling tracken?

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u per mail uw track- en trace code en kunt u uw bestelling volgen.